ERASMUS+ PROJEKTO STAŽUOTĖ MALAGOJE

Įvyko pirmasis mūsų mokyklos pedagogų vizitas įgyvendinant Erasmus+ 1 pagrindinio veiksmo projekto „Tarptautiškumo strategijos įgyvendinimas per Erasmus+ veiklas“ (Nr. 2018- 1- LT01- KA116-046778). Mokyklos administracijos darbuotojai – direktoriaus pavaduotojas infrastruktūrai J. Vilimas, mokyklos bibliotekininkė I. Vilimienė ir profesijos anglų kalbos mokytoja L. Čikinienė – 2018 m. lapkričio 10–17 dienomis buvo išvykę į projekto stažuotę Malagoje (Ispanija). Priimanti organizacija projekto dalyviams organizavo vizitus į profesinio mokymo įstaigas.

Lėktuvui nusileidus finikiečių įkurtame Malagos mieste, mus pasitiko šiltas Ispanijos klimatas ir nuostabi pastatų architektūra.

Projekto tikslas – susipažinti su Ispanijos švietimo sistema, mokymo įstaigose taikomais mokymo metodais, naujausiais technologiniais įrengimais ir patobulinti profesines kompetencijas.

Darbo savaitė prasidėjo nuo susipažinimo su Ispanijos švietimo sistema.

Projekto metu aplankėme keturias mokymo įstaigas: Escuelas Ave Maria, Instituto de Educacion Sekundaria Portada Alta, Instituto de Educacion Secundaria Jacaranda – Malagoje, I.E.S. ,,Martin Rivero“ – Rondo.

Mokyklose daugiausiai dėmesio skyrėme susipažinti su mokinių praktinio mokymo organizavimu ir pritaikymu skirtingų gebėjimų ir skirtingo išsilavinimo mokiniams, mokymo baze.

Ispanijos švietimo sistema šiek tiek skiriasi nuo Lietuvos. Ispanijoje yra tiek valstybinių, tiek privačių mokyklų. Švietimas Ispanijoje yra nemokamas ir privalomas nuo 6 iki 16 metų. Jų 6-12 metų mokiniai mokosi pradinėje mokykloje, 12-16 metų mokiniams privalomas vidurinis išsilavinimas, o 16-18 metų mokiniai gali rinktis vidurinį, laisvai pasirenkamą išsilavinimą. Mokyklose mokosi ir įvairią negalią turintys mokiniai. Privalomas vidurinis išsilavinimas. Vadovėliai ir mokymo priemonės per metus kainuoja nuo 100 iki 150 eurų. Savivaldybė mokiniams skiria nemokamą mokyklinį transportą.

Profesinis mokymas yra trijų lygių: pirmo lygio problemiški mokiniai, kurie nėra baigę vidurinio mokslo programų. Jie išmoksta paprastesnių darbo operacijų su nesudėtingais, dažniausiai rankiniais darbo įrankiais. Antro lygio mokiniai dirba su staklėmis, programine įranga, atlieka aukštesnės kvalifikacijos reikalaujančius darbus. Trečias lygis – tai paskutinė mokyklinio išsilavinimo pakopa, pasirenkama savo noru. Šį etapą privaloma baigti tiems, kurie ketina stoti į universitetą. Skirtingų lygių mokiniai mokosi pagal skirtingas profesinio mokymo programas. Susipažinome su mokyklose naudojama įranga, priemonėmis, ugdymo metodais, dalinomės patirtimi su lankytų mokyklų mokytojais.

Pirmoji vizito vieta – Escuelas Ave Maria mokykla. Ši mokykla netipinė, nėra tradiciška Ispanijos mokykla. Tai mokymosi centras, kuriame pradedama mokytis nuo 3 metų ir galima mokytis iki neriboto amžiaus. Šioje mokykloje yra bendrojo ugdymo, profesinė, muzikos bei sporto mokyklos. Mokomasi ispanų ir anglų kalbomis. Tai katalikiška mokykla. Mokykla turi koplyčią.

Mokykla dalyvauja įvairiuose europiniuose projektuose. Šioje mokykloje ruošiami automechanikai, informacinių technologijų, elektronikos specialistai, architektai, santechnikai.

Mokykloje dualinę profesinio mokymo sistemą sudaro dvi dalys: teorinė dalis – profesinio mokymo įstaigoje, praktinė dalis – įmonėje. Mokyklą finansuoja valstybė ir privatūs asmenys bei įmonės.

Mokosi 1300 mokinių. Dirba 86 pedagoginiai darbuotojai. Mokykla dirba dviem pamainomis, tai nuo 8-14 val. ir nuo 17-22 val. Pertraukų metu mokiniai gali ilsėtis vidiniame kiemelyje, tačiau iš pastato išeiti neįmanoma, nes pagrindinės durys yra rakinamos iki mokslo dienos pabaigos.

Antroji Malagoje aplankyta mokykla Instituto de Educacion Sekundaria Portada Alta. Mokykloje mokosi 900 mokinių, dirba 79 pedagoginiai darbuotojai. Mokykla ruošia statybininkus, informacinių technologijų specialistus. Pamokos vyksta ispanų ir anglų kalbomis. Šioje mokykloje mokosi daug mokinių, turinčių elgesio problemas.

Mokykla garsi tuo, kad dalyvauja projekte, kuriame sprendžia mokinių konfliktines ir elgesio problemas meditacijos metodu. Mokykloje yra tylos ir meditacijos kambariai. Savanoriaujantys mokytojai ir mokiniai padeda mokiniui išspręsti elgesio problemas.

Trečia Malagos mokykla – Instituto de Educacion Secundaria Jacaranda sudomino savo originalumu. Šioje mokykloje ruošiami padavėjai, barmenai, virėjai ir konditeriai. Apsilankėme mokomojoje virtuvėje ir stebėjome, kaip pirmo kurso mokiniai ruošia maistą mokyklos valgyklai, kurioje valgo mokiniai ir dėstytojai, jei maisto lieka, supakuoja jį į dėžutes ir parduoda šį maistą išsinešti į namus.

Antro ir trečio kurso mokiniai dirba mokyklos viešajame restorane, kuriame aptarnaujami svečiai ir miesto gyventojai. Šiame restorane rezervuoti vietą reikia prieš 1-2 savaites. Restorano valgiaraštis keičiasi. Šiame restorane stebėjome, kaip mokiniai aptarnauja svečius, lankytojų akivaizdoje gamina krevečių patiekalą, degustavome šaltuosius ir karštuosius žuvies, mėsos patiekalus, skanavome mokinių pagamintus desertus.

Ir paskutinę, ketvirtą mokyklą I.E.S. ,,Martin Rivero“ aplankėme Rondo mieste. Mokykloje dirba 90 mokytojų ir mokosi 1100 mokinių. Mokykla ruošia statybininkus, daržininkus, sodininkus, dizainierius, floristus. Stebėjome statybininkų specialybės mokomąją praktiką, kurios metu mokiniai darė prie mokyklos pastato suoliukus. Apžiūrėjome statybininkų, dizainerių, daržininkų specialybių mokomąją bazę. Kaip ir prieš tai aprašytose mokyklose, taip ir šioje mokytojai ir mokiniai daug savanoriauja. Jei mokytojas yra laisvas, jis dirba bibliotekoje, sėdi tylos, meditacijos kambariuose arba atlieka kitus jam paskirtus darbus.

Įspūdinga buvo ir kultūrinė vizito dalis. Laisvalaikiu grožėjomės Malagos senamiesčiu, gėrėjomės į uostą atplaukiančiais laivais, aplankėme Katedrą, P. Picaso muziejų. Antrą dieną (sekmadienį) vykome į Kordobą – tai miestas Andalūzijoje, prie Gvadalkiviro upės, vienas žymiausių Ispanijos miestų. Mieste išlikę daug senovės elementų: miesto sienos, siauros gatvelės, maurų architektūra. Aplankėme žymiausius miesto pastatus – didžiąją katedrą ir Calahorra pilį bei 16 arkų tiltą.

Aplankėme istorinį Rondo miestą, kurį Gvadalevinos upė dalija į dvi dalis. Konjono dvi puses jungia trys 120 m. virš jūros lygio išlikę tiltai. Paklaidžiojome po Gibraltarą – beždžionių karalystę. Pakilome į Gibraltaro uolos viršūnę autobusu, grožėjomės nuostabiais, žadą atimančiais vaizdais.

Parsivežti įspūdžiai ir įgyta patirtis tapo įkvėpimu naujiems darbams. Tai yra galimybė jausti dar didesnį pasitenkinimą savo darbu.

Projekto dalyviai