ŠVEDIJOS LANDSKRONOS BIBLIOTEKOJE

Lapkričio 24-30 dienomis kartu su mokyklos kolegėmis buvau išvykusi į projekto Erasmus+ stažuotę Malme (Švedija).

Projekto uždaviniai: lavinti jau turimus bibliotekininko praktinius įgūdžius bei įgyti naujų, ugdyti asmeninio bei komandinio darbo įgūdžius, bendravimo įgūdžius, atsakomybės jausmą, pasitikėjimą savo jėgomis; tobulinti bendrosios bei specialybės užsienio kalbos praktinius įgūdžius; ugdyti adaptacijos kitoje kultūrinėje terpėje įgūdžius, įgyti mobilumo patirties.

Lankantis Landskrona Öresundo gimnazijoje buvo proga apsilankyti ir Lanskrona mokyklos bibliotekoje. Biblioteka be galo erdvi, inovatyvi, moderni, automatizuota, veikia knygų išdavimo ir grąžinimo savitarnos sistemos. Bibliotekos dauguma veiklų, projektų orientuoti į imigrantus, kurie sudaro apie 40 proc. miesto gyventojų. Bibliotekoje gausu knygų įvairiausiomis pasaulio kalbomis (apie 60 kalbų).

Spalvingiausia erdvė – skirta vaikams, knygų lentynos primena medžius, spalvingai dekoruotos sienos. O veiklos tikrai kūrybiškos, todėl vaikai noriai dalyvauja užsiėmimuose, leidžia laiką bibliotekoje kartu su šeimomis.

Švedijoje, labai svarbu saugoti bibliotekos lankytojų asmens duomenis. Kaip teigė bibliotekos darbuotoja, jų bibliotekos įstatymas yra labai stiprus, todėl tiek darbuotojai, tiek lankytojai gali jaustis saugūs dėl to, kaip ir kur bus naudojami jų asmens duomenys.

Modernioje bibliotekoje galima ne tik paskaityti įvairiausių knygų, žurnalų, paklausyti audio knygų ar muzikos, naršyti internetinėje erdvėje, bet taip pat įrengtos patalpos 9-12 m. vaikams, konferencijoms, parodoms, galima išsinuomoti kompiuterinių žaidimų ar filmų, apsilankyti kavinėje. Yra „Tylioji skaitykla“ studentams. Turintieji bibliotekos nario korteles asmeniniuose telefonuose ar kompiuteryje gali naudotis itin sparčiu belaidžiu interneto tinklu, skaityti elektronines knygas. Biblioteka aktyviai vykdo projektinę veiklą, organizuoja susitikimus su rašytojais, renginius vaikams.

Džiaugiuosi, kad teko patobulinti bei įgyti naujus praktinius-profesinius, socialinius, asmeninio ir komandinio darbo įgūdžius, atsakomybės jausmą bei sustiprinti pasitikėjimą savo jėgomis; įgyti tarptautinės darbinės patirties. Stažuotė įvertinta ir pripažinta tarptautiniu lygiu – išduotas Europass mobilumo dokumentas ir sertifikatas; praplėstas kultūrinis, geografinis akiratis, išugdyti adaptacijos kitoje kultūrinėje terpėje įgūdžiai, įgyta tarptautinė mobilumo patirtis.

Mokyklos bibliotekininkė I. Vilimienė